Efter nya sponsoravtalet: Barbara vill lägga energi på arenan

Efter att ha gjort klart det nya sponsoravtalet med Fly Emirates vill Milans representanter fokusera på arenafrågan. Barbara driver frågan och vill inte slösa någon tid.

Det nya sponsoravtalet med Fly Emirates, som sträcker sig till 2020, är värt ca 90 miljoner euro plus eventuella bonusar. Deras vd har uttalat intresse för Milans nya arena, och möjligheten att köpa upp rättigheterna till namnet för den. Ett samarbete kan vara nödvändigt då Milans plan är att bygga en arena som kan komma att kosta runt 275 miljoner euro, plus kostnader för infrastrukturen runtomkring.

Ett eventuellt samarbete med Manfredi Catella, ledare för det italienska fastighetsbolaget Hines Italia, kan också bli aktuellt då de har en god relation till Berlusconi-familjen.

Planen är, precis som vi rapporterat tidigare, att bygga en arena uppdelad i två ringar som rymmer 55 000 åskådare. Platsen för arenan är ännu oklar, men Expo-området är ett alternativ.

Källa: milannews.it

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.  Lär dig mer

Rulla till toppen