De senaste 20 åren har Milan burit matchställ med tre ränder på axlarna, men nu ser den tiden ut att vara över. Enligt La Gazzetta dello Sport och Corriere della Sera överväger sponsorn Adidas att avsluta sitt samarbete med klubben.
1978 bar Milan för första gången den rödsvarta-tröjan med Adidas ikoniska tre ränder i ett samarbete som varade i två år. Tio år senare var det dags igen när ett treårigt-avtal slöts för perioden 1990-1993. Genom tiderna har klubben bland annat haft tröjleverantörer som Kappa och Lotto, men från och med året 1998 inledde man ett avtal med Adidas som skulle komma sträcka sig 20 år framåt till och med idag. År 2013 förlängdes avtalet med tio år och skulle då sträcka sig fram till 2023 (Milan får genom detta avtal 19,7 miljoner euro per år från Adidas), men så länge ser nu inte avtalet ut att hålla. Redan förra året plockades ett par överenskomna klausuler bort i kontraktet och efter att klubbens ägarbyte gick igenom skall Adidas ha aktiverat en klausul som säger att de får avsluta samarbetet om klubben genomgår ett ägarbyte. I somras kom parterna dock överens om att samarbetet skulle fortsätta fram till sommaren 2018, men redan nu uppges den tyska tröjleverantören ha bestämt sig för att avsluta samarbetet efter sommaren.
Vilken tröjleverantör som ersätter Adidas är i nuläget oklart, men enligt uppgifterna skall Under Armour och New Balance ligga i förarsätet just nu. Vad som dock uppges vara klart är att det inte blir Nike som sponsrar klubben. Detta på grund av sitt nära samarbete med stadsrivalen Inter. Huruvida något av dessa företag kan matcha Adidas ekonomiska avtal återstår att se.